 |
Volgens dienstregeling werd er om 10.04 uur uit Den Haag HS vertrokken om om 11.08 uur in Uitgeest aan te komen en daar een
fotostop te maken. Binnen een kwartier werden vele honderden foto's gemaakt waarna de weg vervolgd werd naar Amsterdam Westhaven. |
 |
In Amsterdam Westhaven waren enkele fotostops gepland waarvan deze de eerste was. Als gastloc, er hangt geen waslijntje in
dit gebied, trad de Class 66, PB05, van Rail4Chem op. |
 |
De organisatie had goed voorbereidend werk verricht door een stop op deze plaats te plannen. Een mooie locatie in ons zo
waterrijk kikkerlandje. |
 |
Verder ging de reis naar Ceres. Aan dit eindpunt vond het befaamde "bufferkissing" plaats.
De kraan draaide zich nog net niet om van verbazing alhoewel onze trein toch wel een vreemde verschijning was op een plaats waar nog
nooit een container verladen is. |
 |
Als laatste fotostop van het bezoek aan de Westhaven was het beginpunt. Daar wachtte ons een line-up van enkele historische
en actuele locs met de 1501 bijna als middelpunt. Vlnr. 2278, 6498, 1302, 1501, 1617 |
 |
De reis werd voorgezet richting Watergraafsmeer. Door tijdwinst was het mogelijk hier een korte stop in te gelasten. Hier
werd dan ook gretig gebruik van gemaakt. Ook het buiten dit zicht staande materieel werd veelvuldig gefotografeerd.
Linksvoor de 508. |
 |
Op tijd (14.56 uur) werd uit Watergraafsmeer vertrokken richting Kijfhoek. Met enige vertraging werd daar gearriveerd waarna
de PB05 wederom als trekkracht fungeerde richting Botlek en verder naar de Maasvlakte. Door een geopende brug liep de vertraging verder op
waardoor het programma ingekort werd.
Hier de aankomst aan het eindpunt. |
 |
De laatste fotostop van de dag zorgde dan ook gelijk voor de klapper van de dag; een unieke line-up van 5 Class 66 machines
van 5 verschillende maatschappijen.
Vlnr; PB19 DLC, PB17 Shortline, PB09 ERS Railways, DE61 HGK en PB05 Rail4Chem. |